Cand ai nevoie de o motocicleta Honda Transalp

0
251

Honda Transalp este aceeasi motocicleta celebra, cu ghete in loc de bocanci. Japonezii au diminuat capacitatile de off-road pentru o manevrabilitate mai buna pe strada.

Honda Transalp este o motocicleta clasica, ce nu are nevoie de prezentari. Un brand care a creat istorie in ultimii 20 de ani, timp in care motocicleta a ramas aproape neschimbata. O motocicleta de incredere, rezistenta, fara fite, pe care stii ca te poti baza oriunde te-ai duce.

Adevarata schimbare a venit in 2008, cand Transalp-ul a imbracat alte haine. Roata fata a trecut de la un diametru de 21 de inch la unul de 19, motorul e ceva mai puternic, rezervorul mai mic, a aparut ABS-ul, saua si ghidonul sunt mai jos, iar designul este revizuit. Practic, a devenit o motocicleta mai „de strada“. Ceea ce n-a prea fost pe placul majorității iubitorilor de Transalp.

Pe rezervor, noul Transalp are coordonatele soselei Col de la Bonette, din sudul Alpilor Francezi, una dintre cele mai inalte drumuri asfaltate din Europa, care ajunge la 2802 m.

Finisajele noului Transalp nu sunt tocmai reusite. Toata masca fata vibreaza daca turezi motorul peste 4.000 rpm, iar cand vrei sa virezi la maximum, hand-guardurile si cablurile care pleaca de la frana se lovesc de parbriz. Mansoanele par de bicicleta si nu are capete de ghidon. Se vede, asadar, ca Honda a incercat sa faca o motocicleta ieftina, dar nu stiu daca ar fi suparat pe cineva sa dea 200 de euro in plus pentru finisaje mai bune.

Iata cand ai nevoie de noua motocicleta Transalp de la Honda:

Pozitie si comportament bun pe asfalt

Pozitia pe noua Honda Transalp este si ea mai „de strada“. Cei care se asteapta la o pozitie mai de „adventure-touring“ s-ar putea sa ridice putin din spranceana. Saua este destul de lata si confortabil, atat pentru pilot cat si pentru pasager si poti ramane in ea ore bune fara probleme. Mai mult, este destul de joasă incat sa poti manevra usor motocicleta indiferent de inaltimea pe care o ai. Daca vrei protectie la vant, va trebui sa schimbi parbrizul cu ceva mai inalt.

Compromisuri in off-road

Puterea lui XLV700 Transalp este absolut suficienta în off-road, unde motocicleta ramane manevrabila si distractiva, mai ales datorita cuplului mare care te scoate din orice belea. Totusi, roata de 19 inch ti-ar putea pune probleme daca vrei sa faci fapte eroice sau daca trebuie sa treci prin santuri, peste pietre si altele asemanatoare.

ABS-ul, atat de util pe strada, este nedecuplabil. Iar asta te incurca pe nisip si alte suprafete de soft enduro, unde franele devin inutile. Sa ne intelegem, poti merge linistit in soft enduro, ba chiar e placut, dar legile fizicii spun clar ca nu poate face la fel de bine ce facea vechiul Transalp.

Evolutie de succes

In 2005, traditia si inovatia continua la modelul nipon enduro cu unele imbunatatiri, dar ″substanta″ ramane in mare aceeasi. In ciuda faptului ca look-ul pare identic cu cel al versiunii din 2000, clientii continua sa aprecieze linia traditionala Transalp. Alimentarea se realizeaza in continuare cu carburator si este introdus convertorul catalitic. Cadrul de sustinere este ca si pana acum realizat din otel.

Lansata la sfarsitul anului 2007, mentinand in acelasi timp schema clasica a versiunilor Transalp precedente, noua versiune a venit cu numeroase noutati si un look modernizat. Faimosul motor cu 2 cilindri in configuratie V a crescut in capacitate, a primit o distributie cu 4 supape pe cilindru fata de cele doar 3 supape de pana acum si alimentare cu injectie electronica.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here