Beneficiile dansului asupra sanatatii

0
97

Cu spectacole precum Dancing With the Stars, dansul devine unul dintre petrecerile preferate ale Americii. Exista chiar Ziua Nationala a Dansului, care a fost infiintata in anul 2010 pentru a „incuraja americanii sa imbratiseze dansul ca o modalitate distractiva si pozitiva de a mentine sanatatea si de a combate obezitatea.” La ora actuala, dansul este promovat si in Romania de foarte multi ani, fiind recomandat tuturor persoanelor indiferent de varsta.

Dansul ofera avantaje fizice, psihologice si sociale, extrem de benefice pentru buna dezvoltare a psihicului uman.

Un echilibru mai bun, o stare de spirit imbunatatita

Multe studii au demonstrat fatpul ca dansul poate imbunatati echilibrul, chiar si in cazul persoanelor cu varste fragile. Scolile de dans  ofera cursuri care vizeaza diferite stiluri de dans precum: jazz, tango, folk si o serie de miscari de dans lent si cu impact scazut – desi orice fel de dans ar putea fi benefic, pentru buna dezvoltare a organismului uman.

Dansul poate fi de asemenea benefic pentru starea dvs de spirit. S-a demonstrat ca reduce depresia, anxietatea si stresul si stimuleaza stima de sine, imaginea corpului, capacitatea de a face fata si sentimentul general de bunastare, cu beneficiile care dureaza in timp. Intr-un studiu, a ajutat chiar si la controlul „alimentatiei emotionale” in cazul femeilor obeze care mananca ca raspuns la stres. De asemenea, sportul in general, dar mai ales dansul ajuta la eliminarea enxietatii, a stresului cotidian, tocmai de aceea trebuie incurajata prestatia acestuia.

Desi alte forme de exercitiu pot avea multe dintre aceleasi beneficii, dansul este mai atragator pentru unii oameni, asa ca sunt mai predispusi sa opteze pentru dans.

De exemplu, la finalul unui studiu care a comparat dansul de tango cu meditatia mindfulness, 97 la suta dintre participanti au ales sa primeasca un voucher pentru o clasa de tango, mai degraba decat unul pentru meditatia mindfulness. Pe langa scolile de dans care ofera lectii individuale si de grup, multe sali de gimnastica au cursuri de dans-fitness precum Zumba care combina dansul si aerobic; unii incorporeaza stiluri precum hip hop, Bollywood si balet impreuna cu Pilates sau alte exercitii de baza. De asemenea, puteti cauta in mediul online o varietate de evenimente de dans, sponsorizate de diferite grupuri de dans sau scoli de dans.

 

Danseaza pentru sanatatea inimii si controlul greutatii

Un studiu a descoperit chiar ca la persoanele cu insuficienta cardiaca stabila cronica, valsarea lenta (intervalul) a imbunatatit functia inimii si a vaselor de sange si calitatea vietii generale, la fel cum a facut un program de exercitii aerobice moderate.

In medie, o persoana de 150 de kilograme arde aproximativ 240 de calorii pe ora atunci cand danseaza. Cifrele pot varia substantial de la mai putin de 200 de calorii pe ora pentru dansuri lente precum tango, pana la aproximativ 350 de calorii pentru dansuri mai rapid precum swing – si mai mult de 500 de calorii pentru dansul de aerobic. Desigur, in cazul dansurilor mai active, cu siguranta nu veti reusi sa dansati pret de o ora intreaga.

Scolile de dans sunt diponibile in toate orasele, printre cele mai recomandate sunt scolile de dans din Constanta, care va ofera cursuri dans Constanta, ce includ: dansul mirilor Constanta, a caror dansatori de evenimente din Constanta sunt exceptionali.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here