Va era dor de Giluela Deaconu – procuror în cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Câmpina?

0
74

Dispoziția IGPR nr. 118/2022 ce înlocuieşte şi abrogă Dispoziţia IGPR nr. 23/2015, privind specializarea organelor de cercetare penală ale poliţiei judiciare (competenţele de soluţionare a infracţiunilor sesizate, în funcţie de liniile de muncă), efectiv ucide structurile de IC de la poliţiile municipale/orăşeneşti!

Din cuprinsul Dispoziţiei IGPR nr. 118/2022 dispar complet competențele generale ale structurilor de OP urban, rămânând doar câteva infracţiuni în sarcina exclusiva a structurii de proximitate(lovirea, violența în familie(doar sub forma lovirii), amenințarea, împiedicarea accesului la educaţie și abandonul de familie) în rest, toate infracțiunile prevăzute atât de Codul penal cât și de legile speciale, în urban, sunt în competența structurii de investigații criminale!

Ce presupune acest lucru? – Presupune că nu mai există competenţă de cercetare penală în rândul lucrătorilor de siguranţă publică şi patrulare, situaţie în care aceştia nu vor mai avea repartizate, spre soluţionare, dosare penale.

Această modificare, respectiv eliminarea tuturor competenţelor în materie de cercetare penală lucrătorilor de ordine şi siguranţă publică din mediul urban este doar primul pas, urmând a se aplica şi în rural după înfiinţarea acestor compartimente la Secţiile Rurale. Prin aceste măsuri se estimează reducerea numărului de organe de cercetare penală ale poliţiei judiciare cu ¼.

Ceea ce nu putem înţelege, este cum vor conduce aceste măsuri ale IGPR la scăderea fenomenului infracţional, aflat oricum în creştere???

De asemenea, nu înţelegem cum vor reuşi, aceiaşi lucrători de investigaţii criminale să soluţioneze mai multe dosare penale decât în prezent, cu toate că, pe fondul deficitului de personal, la unele subunităţi există deja blocaje pe linia soluţionării dosarelor penale???

Desigur, având de ales între un spor de suprasolicitare şi risc neuropsihic de 200 lei – 300 lei, brut, sau 110 lei – 170 lei NET(spor blocat la anul 2018), şi a nu mai avea dosare penale în lucru, majoritatea colegilor de la ordine şi siguranţă publică ar alege varianta a doua şi se pare că asta a ales şi IGPR!

Atragem atenţia factorilor de decizie din cadrul IGPR că astfel de măsuri, fără a fi compensate prin redimensionarea schemelor de personal din cadrul structurilor de IC din cadrul poliţiilor municipale/orăşeneşti dar şi de majorarea sporului de risc şi suprasolicitare neuropsihică, va conduce la reale blocaje şi în definitiv la depopularea acestor structuri, fiind absolut logic, că nimeni nu va dori să muncească mai mult pe acelaşi salariu, dezvaluie Marius Andrei. (Cristina T.).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here