Procedură comunicare la distanță (SPV)

0
63



Administrația Județeană a Finanțelor Publice Prahova informează contribuabilii că prin Ordonanța Guvernului nr. 11 din 31 ianuarie 2022 au fost aduse unele modificări dispozițiilor prevăzute la art. 47, art. 79 și art. 80 din Codul de procedură fiscală cu privire la comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a actelor administrative fiscale, a cererilor, înscrisurilor sau documentelor transmise de către contribuabil/plătitor organului fiscal central.

Urmare modificărilor aduse Codului de procedură fiscală a fost necesară aprobarea procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică, prin care se stabilesc următoarele:

  1. Regulile generale privind comunicarea, accesul, utilizarea și furnizarea serviciului ”Spațiul privat virtual”;
  2. Mijloacele de identificare electronică a persoanelor fizice, persoanelor juridice şi a altor entităţi fără personalitate juridică în mediul electronic;
  3. Identificarea în mediul electronic și înregistrarea ca utilizator SPV a persoanelor fizice, persoanelor juridice și a altor entități fără personalitate juridică, precum și a reprezentanților sau împuterniciților acestora;
  4. Documente, informații comunicate prin SPV și efectuarea plăților;
  5. Renunțarea, oprirea accesului și modificarea termenilor și condițiilor de utilizare a SPV;
  6. Funcționalități ale SPV: Serviciul „Buletinul informativ”; Serviciul „Programare on-line”; Serviciul „Formular de contact”;
  7. Reguli privind furnizarea și utilizarea serviciilor „Buletinul informativ”, „Programare on-line”,”Formular de contact” disponibile pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
  8. Documentele ce pot fi comunicate prin serviciul „Spațiul privat virtual” în cazul persoanelor fizice;
  9. Documente ce pot fi comunicate prin serviciul „Spațiul privat virtual” în cazul persoanelor juridice sau entităților fără personalitate juridică;
  10. Categoriile de informații publice furnizate de Ministerul Finanțelor/Agenția Națională de Administrare Fiscală, ce pot fi comunicate prin serviciul „Buletinul informativ”.

Ordinul va intra în vigoare la data abrogării Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 660/2017.

Baza Legală: Ordinul președintelui ANAF nr. 1090/2022 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între organul fiscal central și persoane fizice, persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică (Monitorul Oficial nr. 585 din 16 iunie 2022).

Ziarul de Ploiești

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here