Cum stabilesti pretul produselor in magazinul tau online

0
69

 

Articolul de azi e dedicat celor care isi deschid acum un magazin online sau au deja unul si se gandesc cum sa procedeze in perioada de criza.

Mai exact, mi-ar placea sa discutam despre pretul produselor in magazin.

Stiu, e un subiect sensibil.

Preferintele clientilor in acest moment fluctueaza de nebune, ba in favorul anumitor domenii, ba uitand complet de altele. E clar deja ca industria turismului, in online si nu numai, e la pamant.

Iar produsele alimentare, de ingrijire personala si pentru activitati indoor se cumpara ca painea calda.

Ca om de afaceri, cum stabilesti pretul produselor in magazinul tau online, astfel incat sa nu pari ca profiti de necaz… dar nici sa nu ai preturi atat de mici incat nu faci profit deloc?

Stabileste pretul produselor in functie de costuri

Chiar daca produci singur produsul pe care il vinzi, tot ai niste costuri – materie prima, timp investit.

Mai adauga aici costurile de promovare, costurile de manipulare a produsului in fluxul logistic (adica din momentul comenzii, ambalare, livrare), costurile de prezentare in site.

Aduna suma.

Acesta este costul real al produsului tau, la care abia acum poti adauga valoarea ce va reprezenta profitul tau.

Cum stabilesti aceasta valoare, profitul? Tii cont de urmatoarele 2 sfaturi.

Ia in considerare si competitia

Orice cumparator, indiferent ca online sau offline, are obiceiul sa compare ofertele inainte de a face o achizitie.

Pana si in supermarket, sa zicem, la raftul cu compot, ne uitam la majoritatea optiunilor si alegem in functie de pret, de cum arata eticheta, de experienta anterioara cu produsul respectiv etc etc.

Prin urmare, modul in care firmele concurente stabilesc pretul produselor lor conteaza.

Mare atentie: pretul conteaza, dar nu e totul pentru clienti.

Calculeaza pretul produselor in functie de comportamentul clientilor

La raftul cu compot de care ziceam mai sus, daca stai sa te uiti mai mult timp, vei vedea ca doar 10-15% dintre clienti il cumpara pe cel mai ieftin / no brand.

De ce? Pentru ca toti stim ca daca pretul e prea mic, mai mult ca sigur produsul e si de o calitate proasta.

Alti 20% vor cumpara o anumita marca de compot pentru ca au mai luat-o si inainte, le-a placut si au ramas fideli brandului respectiv.

Alti 15% vor cumpara compot la un pret mediu, dar care a fost produs de o anumita firma… pentru ca isi amintesc ca au vazut o reclama de la firma respectiva sau le-a recomandat-o un prieten.

La fel si restul clientilor pana la 100%; toti au diverse motive si stimuli care ii determina sa cumpere un produs. Cel mai adesea acesti stimuli nu sunt nici macar legati de pret: ci de perceptie (preturile psihologice), confort (plata online), preferinte (experienta anterioara cu produsul sau marca) etc.

Nu as vrea sa ma lungesc prea mult, asa ca te invit sa citesti materialul creat de echipa Gomag pentru a afla mai multe detalii si formule de calcul pentru pretul produselor in magazin.

In aceasta perioada, cea mai buna strategie pentru afacerea ta este sa fii sincer cu clientii tai. Arata-le ce se intampla in spatele afacerii, cum faceti diferite alegeri (inclusiv la nivel de pret) si continua sa comunici cu ei.

Iar daca pana acum ai vandut doar cu o afacere clasica, fara sa te folosesti de online, e cazul sa intri pe net. Fa-ti un magazin online pentru afacerea ta locala si resusciteaza vanzarile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here