Cum a ajuns Lenovo un gigant IT internațional

0
17

Lenovo este singurul producător de laptop-uri ce pune serioase probleme liderului de piață HP. Ultimele rapoarte arată că diferențele în numărul de unități livrate se rezumă la sub 1% din piață, ambele având aproximativ o cincime din cota de piață. Dacă HP este nu nume cu istorie, Lenovo impresionează și mai mult prin evoluția pe care a înregistrat-o în ultimii 15 ani.

Achiziția diviziei de calculatoare IBM

Una dintre constantele specifice chinezilor de la Lenovo a fost capacitatea de a intra pe piețe în dezvoltare. La începutul anilor 2000, laptopurile luau cu asalt dominația desktop-urilor. Standardul WiFi devenea din ce în ce mai popular, permițând conexiuni la internet chiar și în afara confortului propriei case.

Cristalizarea producătorilor era în plin proces, așa că anumite brand-uri și-au refăcut strategiile, unele dintre ele renunțând la gama de produse destinate publicului larg. Una dintre acestea, IBM, a ajuns în 2005 sub managementul celor de la Lenovo, pentru suma totală de $1.75 miliarde.

Lenovo a preluat gamele de produse ThinkPad și ThinkCentre și a dezvoltat în continuare noi produse, destinate unui public din ce în ce mai divers. Astfel, au luat naștere game de produse precum IdeaPad, Yoga și Helix.

Adoptarea design-ului Ultrabook a ajutat foarte mult Lenovo în menținerea pe piață ca unul dintre cei mai importanți producători, prin lansarea modelelor din categoria ThinkPad X1 (Carbon).

Achiziția Motorola

După succesul fulminant al modelului RAZR V3, Motorola a avut dificultăți în a trece la generația de smartphone-uri moderne. Antrenată în colaborări cu Microsoft și vechiul sistem de operare Windows Mobile, Motorola a lansat o suită de smartphone-uri menite să concureze cu Samsung și HTC. Lipsa unității de-a lungul gamei a cauzat mai multe probleme decât motive de a deschide șampanii, așa că divizia de telefoane a celor de la Motorola a fost scoasă rapid la vânzare.

Primul cumpărător a fost Google, companie care a păstrat brevetele celor de la Motorola și a pus brand-ul american pe drumul unei companii cu design și mesaje unitare. În momentul în care Google a hotărât să vândă Motorola, Lenovo a fost cel mai determinat cumpărător, cu o ofertă de $2.91 miliarde.

Deși Lenovo era activ pe piața smartphone-urilor Android, prezența lor era limitată doar pe anumite piețe. Prin achiziția Motorola Mobility, Lenovo a ajuns să fie un producător global de smartphone-uri.

Dacă laptopurile IBM au devenit laptopuri Lenovo, chinezii au hotărât să păstreze brand-ul Motorola și să continue producția de modele reduse, pentru a crea elemente distincte între ele. În plus, Lenovo a continuat trendul unei experiențe cât mai pure Android, alegând să ofere clienților o interfață simplă și eficientă.

Alte achiziții

Așa cum am spus la începutul acestui articol, Lenovo este prezent în mai multe clase de produse. Cel puțin în China, îi puteți vedea pe cei de la Lenovo în televizoare inteligente, smartphone-uri, ceasuri inteligente și aplicații mobile.

Laptopurile continuă să fie o parte vitală din Lenovo, motiv pentru care puteți vedea atât de multe modele în magazinele online și offline, pe segmente de preț cât mai variate. Și, dacă vreți să fiți diferit și să încercați altceva în afară de brand-urile consacrate de gaming, puteți arunca o privire pe gama de laptop-uri dedicate gamerilor – Lenovo Legion.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here