Pretul lui Klaus : un ”Air Force One”!

0
522

Geme Romania zilelor noastre de incoruptbili care poarta fatis tricouri cu pretul la care nu pot fi cumparati! Astfel ca singura dificultate a celor care vor sa le faca politicienilor sau demnitarilor romani o ”oferta de nerefuzat” este doar sa nimereasca pretul corect! Culmea este insa ca in cazul presedintelui Romaniei, cei din jurul acestuia au ajuns sa nu faca niciun secret, ba din contra, din expunerea variantei de lucru prin care, daca ar primi in sfarsit aeronava prezidentiala mult dorita, poate ca Klaus Iohannis ar lasa-o mai usor cu ”tocarea” de multe ori la limitele marlaniei a Vioricai Dancila. Dar poate chiar si cu refuzul de a accepta nominalizarea Partidului Social Democrat la conducerea Ministerului Transporturilor. Astfel ca, de ceva vreme, inclusiv din jurul ”capetelor de pod” ale generalului Lucian Pahontu la Palatul Victoria, generalul Grigoroaia, seful Sectiunii a 3-a din cadrul SPP si colonelul Toma, seful Sectorului Paza de la Guvern ”iradiaza” parca special astfel de scenarii pentru cine are urechi de auzit!

Iar consistenta lor este cu atat mai demna de luat in seama cu cat se stie despre ”obsesia” sefului statului de a benficia de un avion modern care sa fie demn de un ”Air Force One” la nenumaratele deplasari externe ale lui Iohannis. Cel care degeaba i-a daruit primei doamne ”imunitatea” promisa de Augustin Lazar privind audierea sa la Parchetul General cel putin pana in luna mai, daca nu ii poate pune la dispozitie si aeronava mult promisa! Si pentru a carei achizitie a acceptat chiar sa se ”injoseasca” prin trimiterea repetata catre Guvern, din partea Administratiei Prezidentiale, fie a unei ”pozitii definitivate” cu propunerea de a fi cumparata o aeronava destinata excluisv demnitarilor, fie prin lansarea a tot felul de ”memorandumuri” pe aceeasi tema. Iar Iohannis chiar a fost la un pas sa primeasca propriul sau ”Air Force One” in timpul mandatului de premier al lui Mihai Tudose. Atunci cand, fara stiinta presedintelui, doar ”taxa pe lacomie” pe care au incercat sa o impuna ”achizitiile” SPP-ului lui Pahontu in ceea ce priveste dotarile tehnice si de securitate ale viitoarei aeronave prezidentiale a facut sa cada toata afacerea, in urma unui raport contrainformativ pur si simplu alarmant privind ”umflarea” artificala a pretului cu aproximativ 300 la suta! Asa ca Iohannis a ramas tot fara ”Air Force One” si pana acum, in plin mandat al Romaniei la Presedintia Consiliului Uniunii Europene, astfel ca de la Palatul Cotroceni s-a recurs la un ”santaj emotional” fara precedent la adresa premierului,  pentru ca Viorica Dancila sa aprobe ”de indata” achizitia avionului deja ”identificat” de catre SPP-ul lui Pahontu.

Razboi intre Palate!

Fara putinta de tagada, o tara ca Romania are musai nevoie de o aeronava destinata strict zborurilor speciale. Si chiar de doua avioane pentru demnitari, cum a fost chiar la un moment dat ”consensul” intre cele doua Palate, una dintre aeronave urmand a fi insa de dimensiuni mici. Asta fie si pentru simplul fapt ca ultimul ”Air Force One” al Administratiei Prezidentiale a fost scos din uz inca din anul 2010, avionul fiind apoi vandut, in 2012, unei companii americane. De asemenea nu poate fi neglijat nici aspectul financiar, de multe ori Administratia Prezidentiala ajungand sa epuizeze inca din primele sase luni bugetul alocat deplasarilor externe pentru un intreg an si asta doar in urma preturilor exorbitante ale inchirierii de aeronave fie de la TAROM, fie de la alte companii private in frunte cu cea a miliardarului Ion Tiriac. Astfel ca este clar ca este nevoie de cel putin o astfel de aeronava pentru zborurile speciale efectuate atat de Administratia Prezidentiala, dar si de alti inalti demnitari ai statului roman. Numai ca ”datul la gioale” dintre cele doua Palate, carea  inceput cu ”meciul” dintre Traian Basescu si Victor Ponta a continuat pana in ziua de azi, astfel ca Klaus Iohannis a ramas fara ”Air Force One”, oricat de mult si-a dorit acest lucru.

”Taxa pe lacomie” a SPP-ului!

Ponta n-a vrut sa ia avion Administratiei Prezidentiale si pace! Iar tocmai cand era pe cale sa se razgandeasca a fost deja prea tarziu. De asemenea, in ceea ce il priveste pe tehnocratul Dacian Ciolos, Klaus Iohannis tocmai ce s-a putut convinge inca o data, zilele trecute, atat de loialitatea acestuia, cat si de ”recunostinta” pentru faptul ca ”neamtul” a fortat numirea sa in fruntea Guvernului. Grindeanu, ce-i drept a zis imediat ”DA”, dar acesta a fost inlocuit de Mihai Tudose. Care, desi premier tot din partea Partidului Social Democrat nu a avut nimic de obiectat la cumpararea aeronavei pentru Iohannis. Numai ca, tocmai cand parea ca nu mai exista nicio opreliste procedurala in implinirea marelui vis a lui Klaus Iohannis, tocmai SPP-ul lui Pahontu a stricat toata combinatia. Asta dupa ce, asa cum este cutuma, trebuia si serviciul care asigura protectia demnitarilor sa-si dea cu parerea despre dotarile tehnice si de securitate ale viitoarei aeronave. Numai ca excesul de zel deloc dezinteresat financiar se pare al ”Achizitiilor” Serviciului de Protectie si Paza a fost pur si simplu unul halucinant, fortandu-se impunerea unei tehnici gata aleasa  si la un pret cu mult, cu foarte mult peste cel al pietei. Astfel ca un raport contrainformativ aparut la tanc a oprit aceasta ”haiducie” financiara fara pecedent a SPP-ului, devenit astfel singurul vinovat ca Klaus Iohannis nu a primit in cele din urma avionul promis.

Nu –i mai ajunge limuzina!

Si parca tocmai pentru a mai drege busuiocul incarcarii ”prea ca la tara” a facturii aeronavei prezidentiale, ceea ce a dus la amanarea sine die a achizitiei, SPP-ul a reusit totusi sa-i faca o mica bucurie sefului statului. Acesta ranjind vadit satisfacut la receptia limuzinei blindate pe care SPP-ul a achizitionat-o expres pentru el odata cu primirea flotei auto pentru demnitari. Numai ca bucuria ca de copil a ”neamtului” nu a tinut prea mult, astfel ca acesta a inceput sa bata iarasi cu pumnul in masa ca vrea si el musai un ”Air Force One”. Problema este insa ca ambitiile prezidentiale sunt prea mari pentru bugetul pe care Guvernul ar putea la o adica sa-l aloce special acestei achizitii, numai ca diferenta de pret pana la o aeronava  cu un ”birou aerian” precum cel al ”Marelui Blond” Donald Trump este inca greu de acoperit. Cu toate acestea, de la Cotroceni se spera inca la o ”reevaluare” a unui premier mai slab de inima precum Viorica Dancila. Cea a carei numire Iohannis a ”inghitit-o” intr-un mod miraculos chiar si pentru sustinatorii sai, pe cand era convins ca noul premier nu va indrazni sa nu-i satisfaca hatarul cumpararii aeronavei prezidentiale. Cum insa Dancila a inceput sa nu mai auda ”sugestiile” venite dinspre Adminsitratia Prezidentiala, asupra sa s-a abatut ”napasta” iohannista. Astfel ca ne aflam din nou intr-un blocaj total. Si care poate fi ”spart” doar daca Guvernul ar aproba cumpararea lui ”Air Force One”, fara a mai permite insa SPP-ului sa-si faca propria ”lista de cumparaturi” pe seama sa, expertii generalului Pahontu urmand cel mult sa-si dea cu parerea strict despre fiabilitatea tehnicii de la bord. Ca doar asa s-ar ajunge si la ”pretul corect” pe care Guvernul  l-ar putea plati pentru a-l mai ”inmuia” pe tot mai ”morocanosul” Klaus Iohannis…(Catalin Tache).

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here